Vuokrataan hyväkuntoinen kunkku yleisöineen, määräaikaiseen käyttöön.

Imagon lainaaminen on tehokas, mutta hienovarainen markkinoinnin keino.

Vaikuttajan avulla mainostaja saa pääsyn kohderyhmänsä pyhimpään – paikkaan missä vastaanottaja on herkimmillään.  Vaikuttaja tai oikeuksien omistaja taas luovuttaa imagonsa markkinoijan käyttöön. Käytännössähän kumpikin osapuoli markkinoi kumppaniaan omalle kohde- tai faniryhmälleen.

Kun yhtälöön vielä lisätään korkealle asetetut kaupalliset tavoitteet ja mitattavat tulokset on painetta kattilassa jo riittävästi.

Nämä lähtökohdat huomioituna on tärkeää käsitellä tekemistä aitona yhteistyönä, aitona kumppanuutena. Tässä onnistuminen vaatii kumppaneilta yhteensopivat arvomaailmat, strategisten tavoitteiden ymmärtämisen, yleisön kunnioittamisen sekä hyvän tarinan.

Pidetään homma aitona ja relevanttina

Radikal on ollut mukana monessa onnistuneessa aidosti hyvässä yhteistyössä. Näissä tekeminen on aina sidottu liiketoiminnan  strategiseen tavoitteeseen ja se on tuotettu vaikuttajaa, vastaanottajaa ja tyylilajia kunnioittaen. Siitä on tehty kaikille luonnollista.

Kumppanuuksista mainittakoon MotoGP:n kanssa vuosia kestänyt energiajuomien myynti maailmalla, äkkiväärältä kuulostava yhteistyö Michael Monroen ja Microsoftin välillä, Nordean kanssa tarjotut unohtumattomat elämykset futisperheille ja koululaisten liikuttaminen yhdessä Coca Cola Companyn kanssa.

Kaikissa näissä lähtökohdat ovat olleen hyvin erilaisia, mutta tavoite kuitenkin sama: saada aikaan mitattavia tuloksia ja hymyä huuliin.

Vuokraa kunkku, mutta ole hienovarainen.

Happy ending

Hyvin rakennettu ja hoidettu yhteistyö johtaa parhaimmillaan tilanteeseen, jolloin kumppanit muodostavat yhdessä enemmän kuin osiensa summan. Tällöin homma nousee leveleille ja kaikkia hymyilyttää. Kumppanuus ei tällöin enää tarkoita listaa asioita, mitä ollaan sopimuksella luvattu toiselle osapuolelle vaan siitä tulee yhteinen hanke, mikä ruokkii itse itseään, tuottaa tulosta ja kestää pitkään.

Vuokraa siis kunkku.

Tomi Koivulehto /kehitysjohtaja +358 40 513 3295