Suosittu matkapuhelinvalmistaja OnePlus kasvattaa tunnettuuttaan Liigan pääyhteistyökumppanina.

Alkavalla liigakaudella yleisö pääsee äänestämään suosikkipelaajiaan OnePlus Yleisön suosikki – kategoriassa. Konseptin takana on Radikal, jolle sponsoroinnin hyödyntämisestä on muodostunut merkittävä osaamisalue.

”Strategiset bisnestavoitteet ja kohdeyleisön ymmärrys luovat kumppanuuden pohjan. Niiden päälle rakennetaan luova ratkaisu, jonka pitää kunnioittaa ympäristöä, tässä tapauksessa jääkiekkoa”, sanoo Radikalin kumppanuuksista vastaava kehitysjohtaja Tomi Koivulehto.

OnePlus Yleisön suosikki on Liigan virallinen urheilutilasto

Kiekkoyleisön sydämiä ei valloiteta pelkillä laitamainoksilla. OnePlus Yleisön suosikki pyrkii faniuden ytimeen. Liigalle se on ihan oikea urheilutilasto.

”Yleisön suosikki -äänestys on äärimmäisen mielenkiintoinen. Uskomme että pelitilastojen ja asiantuntijaraatien rinnalle tuleva yleisökategoria auttaa rakentamaan Liigan tähtikulttuuria”, sanoo Liigan myynti- ja yhteysjohtaja Juha Kuosa.

Liiga ei ole pelkkä mediaympäristö

OnePlusille Liiga on mediaympäristö, jossa se haluaa näkyä mahdollistajana, ei mainostajana. Sisältö on brändättyä, mutta vastaanottajan kannalta relevanttia.

”Me haemme yhteistyön kautta tunnettuutta. Liiga on Suomen seuratuin urheilusarja, jääkiekko suosituin laji ja yleisön suosikit pelin suola”, sanoo OnePlusin maajohtaja Tuomas Lampen.

OnePlus, Radikal ja Liiga rakensivat yhteistyötä saman pöydän ääressä. Kysymys on kaikkien osapuolten kannalta merkittävästä sopimuksesta, mutta ennen kaikkea sen hyödyntämisestä.

”Radikal ymmärsi sekä liiketoiminnan tavoitteet että Liigan mahdollisuudet ja pystyi paketoimaan kokonaisuuden markkinointiviestinnän konseptiksi. Neuvottelimme alusta asti oikeista asioista ja lopulta päätös oli helppo perustella”, Lampen sanoo.

Tomi Koivulehto /kehitysjohtaja +358 40 513 3295